Berijdersinformatie

Reparatie, onderhoud, banden

Reparatie nodig? Geen punt, want u maakt – als het zover is – gewoon zelf een afspraak bij een officiële dealer van het merk van uw auto. En daar hoeft de auto niet eens vandaan te komen. Myleasecar regelt alles eromheen.

Ook onderhoud aan uw leaseauto is nu eenmaal af en toe nodig. U heeft zelf het beste zicht op wanneer uw auto een beurt kan gebruiken. Als er iets schort aan uw auto, laat het ons weten. Ook uw eigen preventieve onderhoudswerkzaamheden zijn van belang. Check regelmatig het oliepeil, de koelvloeistof en bandenspanning. Dit helpt allemaal om u tevreden op de weg te houden.

Daarbij verdienen uw banden speciale aandacht. Verkeerde bandenspanning kan zeer gevaarlijk zijn. Zo is de remweg met zachte banden veel langer. Als de bandenspanning goed is, rijdt u ook veel prettiger. Bovendien slijten uw banden minder snel en bespaart u brandstof. Wilt u in het najaar winterbanden op uw auto? Neem dan even contact op.

Schade

Volledig schadevrij rijden komt zelden voor. Daarom is het goed om te weten wat u moet doen bij schade. Belangrijk is dat u schade binnen 48 uur schriftelijk bij ons meldt. Sommige verzekeraars weigeren namelijk na overschrijding van deze periode schade aan te nemen. De volgende procedure is daarbij belangrijk:

  1. Vul, samen met de andere partij het Europees Schadeformulier in en onderteken het beiden. Vergeet de achterkant van het schadeformulier niet. En doe nooit toezeggingen aan de andere partij.
  2. Noteer de namen van eventuele getuigen, waaronder ook medepassagiers. Het nemen van foto’s kan de situatie tevens verduidelijken
  3. In sommige situaties, zoals bij diefstal, is het noodzakelijk om direct aangifte te doen bij de politie.
  4. Stuur het Europees Schadeformulier naar Myleasecar.
  5. Bel gerust even om te melden dat uw schadeformulier onderweg is. Dan kunnen wij snel anticiperen.
  6. Na aanmelding krijgt u van ons zo snel mogelijk te horen waar u de schade kunt laten herstellen. Zij zullen er dan voor zorgen dat uw auto wordt opgehaald, hersteld en retour wordt gebracht.

Inbraak en diefstal

In geval van inbraakschade en/of diefstal doet u eerst aangifte bij de plaatselijke politie. Vervolgens neemt u contact op met de Myleasecar BerijdersDesk.

Tankpas

Met gemak overal in Nederland tanken, en dat alles met één pas? De MTC tankpas van Myleasecar is niet ketengebonden en heeft landelijke dekking. U kunt dus altijd tanken waar u wilt of waar het u uitkomt. Daarmee bespaart u veel tijd en geld. Geen bonnetjes, geen kilometeradministratie: wij verwerken alles voor u.

Vervangend vervoer

Wordt uw auto gerepareerd of wordt er onderhoud gepleegd? Dan regelt Myleasecar vervangend vervoer. De flexibiliteit van vervangend vervoer heeft u vastgelegd in uw leasecontract. Uw wagenparkbeheerder helpt u hiermee verder. Neem contact op met uw wagenparkbeheerder voor de mogelijkheden die voor u van toepassing zijn.

Als u weet wat mogelijk is, is het verstandig om uw reparateur tijdig op de hoogte te stellen. Zo kan de reparateur zo snel mogelijk contact met ons opnemen voor de afwikkeling van uw vervangend vervoer.

Verzekeringen

Het is mogelijk uw leaseauto via Myleasecar te verzekeren. Heeft u schade gereden en wilt u dit op de verzekering verhalen? Neem dan contact op met uw wagenparkbeheerder voor de verzekeringsvoorwaarden die voor u van toepassing zijn.

Bekeuringen

U heeft een verkeersovertreding begaan en nu krijgt u een bekeuring. Dat kan natuurlijk gebeuren. Deze bekeuring komt binnen bij Myleasecar en wij sturen de bekeuring door naar u als berijder. Wanneer de bekeuring niet tijdig wordt betaald, wordt deze doorbelast aan de werkgever. Indien u het oneens bent met een bekeuring, kunt u in beroep gaan.

BerijdersDesk

Rijdt u in een leaseauto van Myleasecar en heeft u vragen of verzoeken met betrekking tot uw leaseauto? De deskundige medewerkers van onze BerijdersDesk staan 24/7 voor u klaar en helpen u zo snel als mogelijk. Als berijder bij Myleasecar heeft u een vast contactpersoon bij wie u elke vraag kunt neerleggen. We zijn uw vaste aanspreekpunt voor uiteenlopende zaken zoals bijvoorbeeld:

  • Vragen omtrent het algemene gebruik van uw auto;
  • Informatie over de tankpas of het aanvragen van een nieuwe pas;
  • Informatie over reparatie, onderhoud en het wisselen van uw banden;
  • Aanvragen machtiging voor een parkeervergunning, kentekenbewijs of groene kaart;
  • Vragen over bekeuringen;
  • Hulp bij schadegevallen;
  • Afmelden auto en verzoek tot innametransport.

Distinctively revolutionize quality methods of empowerment

Before enterprise-wide initiatives. Intrinsicly streamline transparent users and synergistic products. Dynamically generate viral architectures rather than fully researched synergy. Progressively grow leveraged materials with competitive e-services. Competently re-engineer mission-critical models before front-end internal or “organic” sources.

avatar

Credibly brand client-based materials via scalable models. Rapidiously scale resource-leveling e-commerce without fully researched opportunities. Continually iterate innovative leadership through world-class process improvements. Dramatically provide.